En telefonväxel ställer högre krav idag

receptionist svarar i telefon

Vi lever i en allt mer stressad värld där allting ska fortare, snabbare och effektivare. Kort sagt här – i och med att privatpersoner själva, på ett snabbt sätt, kan söka efter och hitta information så förväntar de sig sig också samma sak av företag. Man vill helt enkelt ha snabba svar, slippa en massa administrativt krångel och på ett enkelt sätt kunna hitta den lösning till det problem som de kan tänkas ha. Här har företag haft stora problem och detta speciellt om man ser till hur omoderna telefonväxelsystem som haft – och fortfarande har.

Det här är något som förstört många affärer och som kostat många företag dyra pengar och det som krävs för att undvika detta är att man uppgraderar sig, byter telefonväxel och därmed följer den väg som utvecklingen kräver. Exempel på hur en modern telefonväxel skulle kunna hjälpa ett företag är något så enkelt som att hålla en telefonkonferens med sina affärspartners.

En omodern telefonväxel skulle vid en sådan ställa vissa krav på uppkoppling, på vilken operatör som affärspartnerna använder, vilket land de ringer från samt därmed också kosta väldigt mycket pengar. dagens, moderna , telefonväxel däremot fungerar oavsett vilken operatör, vilket land eller vilken typ av telefon som används. Det går kort sagt att delta vid en sådan oavsett om man befinner sig på en strand i Thailand eller mitt inne i tunnelbanan i Stockholm. Dagens telefonväxel är – helt enkelt – bättre och mer anpassade efter de snabba beslut som krävs i dagens samhälle.

Vidare då? Ja, vi nämnde att kunderna även de ställer högre krav och att de inte har tålamod att sitta i en telefonkö och vänta på antingen en återkomst eller på att någon annan i andra änden svarar – nej, då kommer de istället att vända sig till någon annan och förmodligen då i form av en konkurrent.

Slipp de långa köerna

Dagens telefonväxel gör det möjligt att koppla sådana samtal till rätt person, det går att styra dem till vilken mobil enhet som helst och det fungerar utmärkt att låta kunden knappa in sitt ärende och därefter återkomma så fort man bara kan. Man får – genom en modern telefonväxel – en rakare kommunikation som ger fler kunder och som också ger nöjdare sådana i och med att man uppfyller de krav som de ställer. Exempel på detta!

Du har lämnat din bil på verkstad och det handlar om en stor sådan. I vanliga fall så hade du fått ringa, du hade tvingats till att spendera många minuter i en telefonkö och du hade förmodligen tvingats avsätta mycket av din tid enbart med att vänta in ett besked om huruvida din bil var färdig att hämtas eller inte.

Numera så kan du dock vid ankomst skriva in ditt telefonnummer, lämna bilen och därefter så får du ett sms från en telefonväxel om när din bil är färdig och redo att att hämtas.

Du får tack vare detta en betydligt lättare resa där du som kund slipper en massa krångel och bilverkstaden i sin tur slipper ha en massa kunder ringande stup i kvarten. En modern telefonväxel ger en modern kommunikation, precis som vi idag vi ha det.