När ett företag öppnar eller ett event ska äga rum behöver informationen komma ut till allmänheten. Då är en fasadvepa en tydlig information och vägvisare.
Det nya gymmet skulle bli ett välkommet inslag i staden. Numera ville var och varannan människa gå på gym och komma i form, en bra trend både för gymägaren Hans och för de aktiva. Trots det var det inte det enklaste att göra reklam. Den kunde läggas ut i tidningar, online eller via olika sidor på nätet.
Problemet var all den information som man bombarderas med varje dag. Det gjorde att annonser inte lästes med samma intresse som förr när de bara fanns i tidningen. Annonserna kostade mer än de smakade. Så en dag när han var ute på stan tittade han upp på en fastighet och fick syn på en fasadvepa som informerade om en ny film som snart skulle ha premiär.
Fasadvepa en genialisk idé
Väl tillbaka på kontoret startade Hans datorn och googlade på hur man skaffar en fasadvepa. Företaget han hittade hade de svar han sökt. Där fanns en kontaktsida som han fyllde i och förklarade sina önskemål. Företaget gjorde fasadvepor som var transparenta, vilket var viktigt för att man ska kunna se ut samt få in ljus i gymmet.
Företaget hjälpte honom med utformningen och uppsättningen på den sidovägg som syntes ut mot vägen. På vepan stod information om gymmet, om prova på-dag och startdatum. Samt en välkomsthälsning till alla träningssugna. Den fungerade bättre än han trott och så snart den satt uppe började mobilen att ringa.